Хитрец, вот тебе несколько выдержек из мануалов. Как правило, везде они одинаковые. <К тому же старпом заведовал сабантуем, т.е. чел старше по званию чем вахтенный (вахтенный был наверняка второй или третий, логично?) Master’s Representative 1.3 Under the STCW code, the officer of the watch is the master’s representative on the bridge.
Улавливаешь? Вахтенный помощник подчиняется капитану и только. ст. пом никак не может ему приказывать до того момента, пока капитан не передаст ему свои полномочия, либо, пока не умрет. Об этом даже делается запись в журнале и сообщается в компанию. это не армия, где все подчиняются старшему по званию.
< Конечно, ВПКМ виноват, что не доложил сразу капитану, но блин тут нельзя вот так сплеча рубить, что мол он дебил. Calling the Master
2.69 The Officer of the Watch should call the Master in accordance with Standing Order, Night orders or any other specific instructions, and in particular:
– On breakdown of the main engines, steering gear, engine control systems;
– Whenever in doubt.
Когда убавлялись обороты ГД, почему он не позвонил в машину и не выяснил в чем дело? Или ему пох, он только точки ставит и кофе пьет? Так вот, не с плеча, а обдумав, напрашивается вывод - либо он дибил, либо ему пох. мне бы такие помощники на мосту не нужны были.
<Подставили парня реально. подставил он себя сам.
ENGINE ROOM EOW / DUTY ENGINEER AND ENGINEERING WATCH <А стармех почему не дал приказаний вахт.меху будить его в случае остановки движка?
1.1 The officer in charge of the engineering watch (EOW) is the Chief Engineer's representative and is primarily responsible, at all times, for the safe and efficient operation and upkeep of machinery affecting the safety of the ship.
6.2 The EOW shall notify the Chief Engineer without delay: – In the event of any emergency. – If in any doubt as to what decision or measures to take.
6.4 The EOW shall bear in mind that changes in speed, resulting from machinery malfunction, or any loss of steering, may imperil the safety of the ship and personnel. The bridge shall be immediately notified of any impending action in machinery spaces that may cause stoppage of the ship's propulsion system, reduction in the ship's speed, steering failure, fire, or any alteration in the generation of electric power or similar threat to safety. 6.5 Where possible, the bridge shall be notified in ample time so that the bridge OOW is able to take whatever action is possible to reduce the possibility of a marine casualty.
та же херня..
короче, читайте книжки - там все написано
|